התהליך הייעוצי מבוסס על שלוש הנחות יסוד לגבי טבע האדם: א. אפשר לשנות את טבע האדם במידה כזו או אחרת; ב. השינוי יכול להיעזר בגורם חינוכי (יועץ, מורה, הורה) ; ג. יש לנו הזכות להפעיל שינוי על האדם על מנת לשפר את איכות חיוו.  

אם ברצוננו לשנות הבט כלשהו בהתנהגותו של האדם , חייב להיות לנו מושג מהו ה"רצוי" ומהו "מצוי" ו"לא רצוי" ואיזו מטרה היא המטרה הרצויה אליה אנו שואפים להגיע.

 ההתערבות הראשונית, המקדמת, מכינה לקראת משברים צפויים התפתחותיים רגילים . היא מגישה סיוע שוטף, ומהווה תרומה לאקלים פסיכולוגי חיובי וכוללת: הצגת האפשרויות לניצול משאבים לעזרה בתוך המוסד ומחוצה לו, את החידושים להתמודדות עם בעיות שונות ומעודדת רכישת כישורים ויכולות המתורגלים במסגרת בטוחה יחסית.

החומר התיאורטי לקוח מתוך: קלינגמן א. , אייזן ר., ייעוץ פסיכולוגי - עקרונות גישות ושיטות התערבות, הוצאת רמות, תל אביב, 1990.

אנו ממליצות לפני בחירת תוכנית ההתערבות לבחון היטב האם היא מתאימה לצרכי התלמידים , האם השפה ברורה, האם אתם , כמי שמעבירים אותה בכיתות, מרגישים נוח איתה.

תוכנית התערבות, באשר היא, יכולה להצליח עשרות פעמים אך עדיין לא להצליח בכיתה אחת מאלף ואחת סיבות. אנא- בחרו בזהירות.

 נושאים המוצגים בתחום זה הינם :

(למעבר למידע נוסף ותוכניות התערבות , אנא הקש/י על הקישור)

התפתחות אישית:

bullet   הופעה חיצונית ושינויים גופניים בגיל ההתבגרות
bullet   בדידות
bullet   זהות אישית
bullet   הכרות וחברויות
bullet   זוגיות אהבה ומין
bullet   פרידה זוגית
bullet   כישורי למידה
bullet   הכנה לשירות צבאי
bullet  מעגל החיים

שירותי תמיכה ומידע נוספים

 

 

 

     
  מי אנחנו?   מהי התערבות חינוכית?  איך מאתרים צרכים להתערבות?
  מטרות התפתחותיות בגיל ההתבגרות התערבויות מקדמות התערבויות מונעות
התערבות במצבי משבר   טיפול משפחתי התערבות לצוותים חינוכיים